Oferta dla Studentów-Specjalność Mechanik Lotniczy

MECHANIK LOTNICZY

Przedmioty, realizowane w ramach specjalności, podczas dwustopniowych studiów :

  • Podstawy aerodynamiki
  • Aerodynamika, struktury i systemy samolotów tłokowych
  • Aerodynamika, struktury i systemy śmigłowca
  • Aerodynamika, struktury i systemy samolotów turbinowych
  • Standardowa obsługa samolotów
  • Przepisy i procedury lotnicze
  • Napędy lotnicze
  • Śmigło
  • Meteorologia
  • Lotnicze silniki turbinowe i tłokowe
  • Aerodynamika, urządzenia i systemy statku powietrznego
  • Czynnik ludzki w lotnictwie
  • Systemy satelitarne w transporcie
  • Systemy instrumentów elektronicznych technik cyfrowych
  • Aviation english
  • Prawo lotnicze
  • Seminarium dyplomowe
  • Praca dyplomowa

Intencją Wydziału jest doprowadzenie studentów – absolwentów do najwyższej kategorii - C „inżynier obsługi hangarowej” z upoważnieniem do poświadczania obsługi hangarowej dużych statków powietrznych (minimalny wiek 21 lat). Oprócz wykształcenia i wiedzy teoretycznej, mechanik lotniczy powinien udowodnić odpowiednie dla kategorii C licencji, doświadczenie w obsłudze technicznej statku powietrznego. Praktykę może zdobyć tylko w certyfikowanych organizacjach obsługowych jako tzw. praktykant, jednak każda czynność wykonana przez studenta musi być poświadczona przez mechanika posiadającego odpowiednie uprawnienia. Stąd też w trakcie studiów, przewidziane są praktyki w certyfikowanych ośrodkach lotniczych, stacjach obsługowych.

Absolwenci specjalności ”Mechanika lotnicza” uzyskują przygotowanie do pracy inżynierskiej i badawczej w zakresie obsługi hangarowej statków powietrznych:

  • uzyskanie z przedmiotów specjalistycznych oceny od 4 wzwyż, umożliwia ich uznanie (zaliczenie) podczas egzaminu teoretycznego na licencję mechanika w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego (ULC);
  • rzetelne odbywanie, zaplanowanych praktyk w certyfikowanych ośrodkach i stacjach obsługowych, stanowi podstawę do ubiegania się o licencję w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego (ULC);
  • w zależności od zainteresowań, możliwe jest wcześniejsze uzyskiwanie licencji w niższych kategoriach i podkategoriach: A – mechanik obsługi (A1 - samoloty z silnikami turbinowymi, A2 - samoloty z silnikami tłokowymi, A3 - śmigłowce z silnikami turbinowymi, A4 - śmigłowce z silnikami tłokowymi),  B: B1 – technik mechanik (B1.1 - samoloty z silnikami turbinowymi, B1.2 - Samoloty z silnikami tłokowymi, B1.3 - śmigłowce z silnikami turbinowymi, B1.4 - śmigłowce z silnikami tłokowymi) B2 – technik awionik.

Możliwe jest rozszerzanie licencji o dodatkową kategorię lub podkategorię, zgodnie z PART-66 .